چگونه با مشتریان خود صحبت کنیم تا متوجه کلام ما بشوند؟

چگونه با مشتریان خود صحبت کنیم تا متوجه کلام ما بشوند؟

برای اینکه بخواهید با مشتری خود طوری صحبت بکنید تا متوجه صحبت شما بشود باید بسته به اینکه شغل شما چیست از کلمات تخصصی مربوط بهشغل خود استفاده نکنید زیرا این کلمات برای ما بسیار آسان است و سریع متوجه می شویم اما برای یک شخص که هیچ تجربه ای از کار ما ندارد بسیار سخت است و درک آن توسط مشتری خیلی سخت و یا غیر ممکن است

 

اگر از عبارات تخصصی شغل خود در حین مکالمه با یک مشتری استفاده کنیم و فرض هم بکنیم که او متوجه کلام ما می شود خب یک فرض اشتباه است و اینکار فقط مشتری را سردرگم یا نا امید می کند.برای اینکه به شما آموزش بدهیم که چگونه باید با مشتری ارتباط برقرار کنید یک مقاله در این زمینه آماده کردیم،در این مقاله به بررسی نکاتی که باید در برخورد با مشتریان  توسط سئوکاران رعایت شود می‌پردازیم.

همکاری پایه و اساس سئو است

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد تخصص ها، قدرت و اعتماد آنلاین به این نتیجه می‌رسیم .که مطمئنا برای انجام سئو وظایفی وجود دارد که به تنهایی انجامش کمی سخت است برای همین باید برای بهتر نتیجه گرفتن یک تیم حرفه ای پیدا کنید و با آنها در این زمینه همکاری و وظایف را بین یکدیگر بخش بندی کنید تا هر شخص یک بحش را انجام دهد

استفاده از یک تیم است که باعث موقیت ما در کار می شود زیرا با داشتن یک تیم خیلی با کیفیت تر و سریع تر می توانیم نیاز مشتریان را انجام دهیم .البته باید یک تیم پیدا کنید که هم تخصص داشته باشند هم برای کار دل بسوزانند و برای انجام بهتر کار به شما همکاری لازم را داشته باشند

ارتباطات برای همکاری مهم است

داشتن یک ارتباط مناسب برای داشتن یکه همکاری و کار موفق بسیار ضروری است.و خب همون طور می دونیم برای داشتن ارتباط بهتر باید قدرت کلام مون خوب باشه مثلا یک شخص خجالتی نمی تونه به خوبی ارتباط شو با بقیه تیم برقرار کنه و اگه دچار یک مشکل بشه خب روش نمیشه به همکارانش چیزی در این مورد بگه.خب پس دلیل اهمیت ارتباط باید با این مثال براتون روشن شده باشه که چیه؟ برای همین سعی کنید در ابتدای کار روی قدرت کلام اعضای تیم تون کار کنید.

حالا فرض کنید یک فرد خجالتی را برای صحبت کردن با مشتری بفرستید ه می شود؟ قطعاً نه می ونه به راحتی کلمات تخصصی را بیان بکنه نه می تونه به خوبی به مشتری توضیحات لازم را بدهد.

یکی از راه هایی که می توانید مکالمه خود را با مشتری بهبود بدهید این است که کلمات تخصصی مربوط به شغل خود را از کلامتان حذف کنید .برای ارتباط بهتر و گرفتن نتیجه بهتر در کسب وکار باید از کلمات روزمره برای ارتباط با مشتریان استفاده کنیم با اینکار مشتری بهتر متوجه صحبت های ما می شود  و با رضایت بیشتری پروژه به ما برای انجام می دهد و این باعث موفقی ما می شود

حالا می خوام تا چند تا مثال عملی برای برقراری ارتباط (و بنابراین همکاری بهتر) با مشتریان سئو براتون بزنم:

نقشه سایت / رزومه وب‌سایت شما

بهتر است به جای اینکه به مشتری خود یگویید که سایت شما نقشه سایت ندارد.بهتر است تا در باره نقشه سایت توضیح دهید مثلا بگید که نقشه سایت مانند رزومه سایت است.و بدون رزومه نمی توان یک مصاحبه شغلی را انجام دهید.در واقع نقشه سایت یعنی پی بردن به مدارک و مهارت های مصاحبه شونده  را با داشتن یک فرم هزم اطلاعات شما را ساده تر می کند.خب نقشه سایت هم همین است و اطلاعات سایت شما در خود جای می دهد و آنها هنگام آمدن ربات های موتور جستجو به آنها در پیدا کردن صفحات سایت راهنمایی می کند

ساخت لینک/ روابط

وقتی با مشتری دباره لینک ها ایجاد لینک ها صحبت می کنید،ممکن است که انها را به یاد ایمیل های اسپم که در قالب فرمی از تبادل لینک داشته‌اند را به خاطر می‌آورند. مشتریان ممکن است که نگران این باشند که این تاکتیک بیش از حد تهاجمی یا کوته‌ بینانه باشد و شرایط سرویس گوگل را نقض کند. در نظر بگیرید "ایجاد لینک" را به عنوان ایجاد شبکه‌ ای از روابط حرفه‌ ای یک تجارت که موتورهای جستجو به سرعت و به راحتی آن را درک می‌ کنند توضیح دهید. قرار دادن تابلوهای راهنمایی که موتورهای جستجو می‌توانند آن را بخوانند.

اسنیپت‌های (snippet) خاص/ رتبه‌ بندی بالا

مشتریان اغلب بر روی رتبه‌ بندی سایت‌ شان تمرکز بالایی دارند. اگر با آن‌ها درمورد "دریافت نتایج اسنیپت‌ های ویژه" صحبت کنید، این نوع گفتار باعث می‌ شود آن‌ها این موضوع را درک نکرده و آن‌ها را از دست بدهید. در عوض بر روی آنچه که آن‌ ها می‌ خواهند تمرکز کنید: به دست آوردن رتبه یک برای کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌ اید. اگر در حال کار با یک مشتری بر روی یک بخش جدید از محتوای کامل هستید، می‌ توانید با متوجه ساختن مشتری که هدف شما رسیدن به رتبه یک است، او را قانع کنید.

سئو/ یافتن

شاید مهم‌ ترین اصطلاح "سئو" باشد. همه ما فرض می‌ کنیم که مشتریان می‌ دانند سئو چیست و چرا مهم است. اما بیشتر اوقات نام اختصاری آن می‌ تواند فقط آنان را دچار سردرگمی کند. سعی کنید "پیدا شدن در جستجوی گوگل" را جایگزین عبارت "سئو" کنید. در این صورت، مشتری شما به جای اینکه بین واژگان شما دچار ناامیدی شود، بسیار مجذوب آن می‌ شود.

حذف اصطاحات تخصصی، در هر زمینه‌ ای که مشغول به کار هستید، تأثیرگذارترین تغییر ما در ارتباط با مشتری خواهد بود. ما همچنین توصیه می‌ کنیم گزارش‌ های ماهانه را برای مشتریان خود بفرستید، و به طور فعال به دنبال بازخورد آنان باشید و انتظارات واضحی را تعیین کنید.

 

 

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید وبرای شما مفید بوده باشد.

سؤالات خود در رابطه با این مقاله و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.