آموزش لینک بیلدینگ فصل دوم

آموزش لینک بیلدینگ فصل دوم

فصل دوم: تفاوت بک لینک خوب و بک لینک بد در سئو

همانطور که در فصل یک بیان کردیم، کیفیت بسیار مهم تر از کمیت است، زیرا گوگل سایت هایی که بک لینک های کم کیفیت یا اسپم دارند را جریمه میکند. در گذشته سئوکاران، قادر بودند از موارد پرخطر به هنگام ایجاد بک لینک استفاده کنند. تکنیک هایی همچون ثبت مقاله و لیست دایرکتوری ها توسط شرکت  های سئو قبلا پیشنهاد می شد، زیرا واقعا نتیجه بخش بود. با اینحال امروزه همه چیز تغییر کرده است و با معرفی بروزرسانی پنگوئن شرایط جدیدتری ایجاد شده است. در حال حاضر گوگل سایت هایی که از تکنیک هایایجاد بک لینک کیفیت پایین استفاده میکنند را جریمه میکند. در این مقاله قصد داریم انواع بک لینک ها را  معرفی کنیم.

بک لینک های طبیعی

این بک لینک ها جزو مواردی است که برای سئوکاران بسنیار مقدس است. شما نمیتوانید این بک لینک ها را از کسی بخواهید، زیرا این موارد به صورت طبیعی توسط صاحبان سایر سایت ها ارائه میشود. این بک لینک ها بسیار موثرتر از بک لینک هایی هستند که با فرد تماس گرفته می شنود و لینکی درخواست می گردد. با اینحال، فرد مقابل باید دلیل قانع کننده ای برای لینک دادن به شما داشته باشد. شما نیز باید راهی را پیدا کنید تا بتوانید وبلاگ نویس ان را برای اینکار تشویق نمایید. نمونه عالی در این زمینه، ایجاد محتوای منحصر به فرد در سایت و سپس تماس با برخی از تاثیرگذاران کلیدی است. انجام اینکار کمی دشوار است و میتواند زمانبر باشد. به همین خاطر است که چنین بک لینک هایی بسیار ارزشمند هستند. این گونه بک لینک ها از طرف گوگل جزو بک لینک های عالی در نظر گرفته میشود و نشان می دهد که در سایر زمان ها نیز متمایز خواهند بود.

 

بک لینک دستی یا درخواست شده

ممکن است این گزینه یکی از رای  ترین انواع لینک بیلدینگ باشد که شما به عنوان سئوکار تا به حال انجام داده اید. اگر کسب و کار خود را تازه آغاز کرده اید و هنوز افراد زیادی شما را نمی شناسند این شیوه را بیشتر از سایر موارد به کار خواهید برد. این نوع بک لینک در برگیرنده تماس با صاحبان سایت ها و وبلاگ نویسان و درخواست لینک برای سایت است. در این شرایط نیز باید دلیلی برای لینک کردن به شما وجود داشته باشد. باید با افرادی تماس بگیرید که سایت شان با محتوای سایت شما مرتبط است. اگر با افرادی تماس بگیرید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند ممکن است سردرگم شوند که چرا چنین کاری کرده اید.

بک لینک های غیرطبیعی که خودتان میسازید

این نوع بک لینک ها زیاد ارزشمند نیستند زیرا این روزها به عنوان تمرینات سئوی کلاه سیاه در نظر گرفته میشوند که برای گول زدن موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرند. با معرفی الگوریتم پنگوئن در سال 2012، گوگل شروع به بی ارزش کردن و حتی جریمه نمودن این نوع از لینک ها کرد. از آنجایی که چنین بک لینک هایی به صورت طبیعی ایجاد نمی شنوند، ارزش کمتری نسبت به سایر لینک ها خواهند داشت. در گذشته چنین لینک هایی برای برخی از سئوکاران که بر روی سایت های خاص کار می کردند مفید بود اما امروزه باید در کاربرد آن ها محتاط باشید. نمونه هایی از این نوع لینک عبارت است از:

  • نظرات وبلاگ که مدیریت نشده باشد.

  • مقالات منتشر شده در بخش خبر که با انکر تکست برای کلمه کلیدی خاصی بهینه سازی شده باشد

  • دایرکتوری مقالات

  • امضای پست مهمان

  • سایت های تبلیغاتی

  • ابزارک های قابل تعبیه در سایت

  • اینفوگرافیک های جاسازی شده در صفحه

  • صفحه پروفایل کاربران

  • کتاب کاربران مهمان

  • امضای انجمن ها

  • دایرکتوری هایی که مدیریت نشده باشد.

نوع بک لینکی که در استراتژی خود به کار می برید باید به پروفایل فعلی لینک مرتبط باشد، اما به طور کلی باید از لینک هایی که به صورت طبیعی داده نشده اند پرهیز کنید. در عو  بهتر است بر روی تاکتیکهایی تمرکز کنید که باع  ایجاد لینک های طبیعی میشود و میتواند ارزشی را به سایت و کسب و کار شما بیفزاید.

 

چگونه کمپین لینک بیلدینگ خود را شروع کنیم

کمپین لینک بیلدینگ چیست؟

کمپین لینک بیلدینگ فرآیندیست که بطور فعال برای افزایش لینک های وبسایت شما انجام میشود و معمولا همراه با برخی اهداف فراگیر است. این کمپین از محتوای مربوط به سایت به منظور بدست آوردن لینک استفاده بهره میبرد؛ این محتوا میتواند مطالب وبلاگ، اخبار و حتی محصولات و خدمات باشد.

ساختار یک کمپین لینک بیلدینگ

برای یک کمپین لینک بیلدینگ اجزای گوناگونی وجود دارد؛ برخی از این اجزا برای رسیدن به موفقیت بسیار مهم خواهند بود و برخی دیگر گوه مفید هستند اما برای ایجاد کمپین لینک بیلدینگ ضروری نیستند. بیشتر این اجزا وابسته به ترکیبی از داشته ها و منابع در دسترس هستند.

تعیین اهداف

لینک بیلدینگ شکلی از بازاریابی آنلاین است و همانند هر شکلی از بازاریابی شما بایسنتی با تعیین اهداف شروع کنید. دانستن اهداف کمپین، درست در ابتدای  کار کمک می کند تا مطمئن شوید که استراتژی لینک بیلدینگ شما بهترین شانس ممکن برای موفقیت را دارد. همچنین نیاز است که اطمینان حاصل نمایید که اهداف کمپین لینک بیلدینگ شما ارتباط تنگاتنگی با اهداف کلی کسب و کارتان دارد. برای مثال ،اگر 10 لینک هیچ تاثیری در موفقیت کلی کسب و کار ندارد “ساخت 10 لینک” یک هدف خوب برای دستیابی نیست.

در اینجا، ما با یک مسئله جزئی روبرو می شویم. ما پیش از این آموختیم که لینک ها بخشنی قوی از الگوریتم های رتبه بندی موتور جسنتجو هستند. بنابراین، آیا دستیابی به هدف لینک های بیشتر به رتبه بندی کمک میکند؟ کمک به رتبه بندی کمک مکند تا ترافیک بیشنتری ایجاد کنیم و این کمک می کند تا مشنتریان بیشتری داشته باشنیم، درست است؟ همه این موارد درست است، اما مشکل این است که گاهی اوقات لینک هایی که شما ساخته اید برای آن که شروع به داشتن یک اثر مثبت در رتبه بندی کند، میتواند زمانبر باشد .این به سادگی ساخت لینک ها در یک روز و سپس دیدن پیش رفت آن نیست. پس این موضوع را به خاطر داشته باشید و برای دیدن اثرات کمپین لینک بیلدینگ خود عجله نکنید.

این امر یک مشنکل برایSEO  است چرا که نشان دادن اینکه یک کمپین لینک بیلدینگ چقدر موفق بوده است میتواند سخت باشد، حتی اگر به اهداف خاصی دست یابد.

به همین دلیل، بسیار مهم است که نه تنها اهداف واقع گرایانه تعیین شود، بلکه بایستی مطمئن شوید که اهدافی که شما تنظیم نموده اید نسبت به “ساختXX  لینک” هوشمندانه تر است. این اهداف بایستی به اهداف سازمانی واقعی گره بخورند و در نهایت تاثیری مثبت بر روی سود خالص  شما داشته باشند. به عنوان مثال، شما ممکن است بخواهید ترافیک جستجوی عادی را به منظور بدست آوردن فروش بیشتر افزایش دهید. در عین حال، شما بایستی به کسانی که در اطراف شما هستند آموزش دهید کهSEO  و لینک بیلدینگ یک شبه موفق نمیشود و این که نتای  آنی نیستند. مانند هر بازاریابی خوب، تمرکز باید بر روی منافع بلند مدت باشد، نه برد یک شبه و سریع.

یافتن دارایی های شما

در دل هر کمپین لینک بیلدینگ دارایی هایی هست که شما به منظور جذب و کسب لینک ها قصد استفاده از آنها را دارید. این همچنین می تواند به عنوان یک “تله” شناخته شود که باع  می شود که مردم به آنوه ارائه می دهید اهمیت بدهند و آنها را به سمت لینک دادن به شما اغوا نماید. دارایی ها و پتانسیل ها از کسب و کاری به کسب و کار دیگر متفاوت است و شما بایستی شناسایی کنید که کدام دارایی کسب و کار شما مورد علاقه دیگران است و میتواند در لینک بیلدینگ استفاده شود.

نمونه هایی از دارایی ها ممکن است موارد زیر باشند:

  • محتوا

  • داده ها

  • محصولات

  • خدمات

  • مردم

دارایی دیگری که سئوی کلاه سیاه هنوز هم از آن استفاده میکند پول است. بدیهی است که بدست آوردن دارایی هایتان تاحدودی نیاز به سرمایه گذاری داشته اند، اما این رویکرد اکتساب لینک سئوکارها به عنوان یک معامله نقدی خال  است. خرید لینک به شدت برخلاف دسنتورالعمل های گوگل است، و اگر دارایی دیگری که سئوی کلاه سیاه هنوز هم از آن استفاده میکند پول است. بدیهی است که بدست آوردن دارایی هایتان تاحدودی نیاز به سرمایه گذاری داشته اند، اما این رویکرد اکتساب لینک سئوکارها به عنوان یک معامله نقدی خال  است. خرید لینک به شدت برخلاف دسنتورالعمل های گوگل است، و اگر یک وب سایت درگیر این رویه گردد، میتواند مجازات های سنگین و از دست دادن ترافیک را به همراه داشته باشد. خرید لینک مخاطره آمیز است و معمولا ریسک ها سنگین تر از ضررهای بالقوه هستند، بنابراین ما هرگز خرید بک لینک را توصیه نمیکنیم. شما همچنین بایستی مطمئن شوید که دارایی هایی که ایجاد نموده اید متناس ب با مخاطبان مورد توجه شما هست.

چه نوع لینک هایی نیاز دارید؟

هنگام تعریف استراتژی کمپین لینک بیلدینگ، شما باید در مورد انواع لینک هایی که بایسنتی بدست آورید فکر کنید. انواع مختلف لینک های مورد ملاحظه عبارتند از:

  • لینک به صفحه اصلی خود

  • لینک ها به صفحات “عمیق” (مانند صفحات محصولات و یا دسته بندی اقلام)

  • لینک حاوی نام تجاری / نام شرکت شما

  • لینک حاوی کلمات کلیدی هدف شما

علاوه بر این، ترکیبی از موارد فوق، مانند ترکیب لینک برند به یکی از صفحات داخلی نیز وجود دارند. تشخیصص  آنکه چه نوع لینک هایی نیاز دارید با تجزیه و تحلیل دقیق لینک های فعلی وب سایت شما آغاز میگردد؛ همچنین با نگاه به اینکه شما چگونه می توانید کلمات کلیدی خاص را در مقایسه با رقبای خود رتبه بندی کنید. شما می توانید از Open Site Explorer برای اجرای این نوع تجزیه و تحلیل استفاده کنید و ببینید که  مشخصات لینک شما در حال حاضر چگونه به نظر میرسد

تجزیه و تحلیل به شما فرصت های پیشرفت را نشان می دهد. به عنوان مثال، شما ممکن است ببینید که برای یکی از کلمات کلیدی و اصلی خود رتبه بندی ندارید. پس از انجام برخی تجزیه و تحلیل های لینک، شما درمییابید که هیچ لینکی که به وب سایتتان اشناره کند و حاوی این کلمه کلیدی باشند ندارید یا، شما درمی یابید که مناسب ترین صفحه عمیق ابدا لینکی که به آن اشاره شود را ندارد. اگر شما مواردی شبیه به این را تشخیص  دهید، مشکل ملموسی دارید که می توانید با کمی تلاش آن را حل کنید. در این مورد، این بدان معنا است که استراتژی موجود شنامل تلاش برای ساخت لینک به صفحه عمیق است که در حال حاضر هیچ لینکی نداشته و برای کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه بندی ندارد.

یافتن اهداف لینک

اولین چیزی که شما باید به آن فکر کنید در مورد اینست که شما با چه قشری از مردم باید در تماس باشید، چون می خواهید مطمئن شنوید که در تماس با افرادی هستید که به احتمال زیاد علاقه مند به مطالب شما هستند. اگر شما به طور تصنادفی با افراد تماس بگیرید، نرپ پاسنخ بسیار پایین تر خواهد بود، و به احتمال زیاد خودتان و وب سای تتان شهرت بدی کسب می کنید.

در حالت ایده آل، در واقع قبل از شروع یک کمپین لینک بیلدینگ، شنننما باید به این فکر کنید که فعالیت های وبسایت شما برای چه کسانی اهمیت دارد. اگر محتوایی  ایجاد میکنید که می خواهید به آن لینک داده شود، مانند یک اینفوگرافیک، باید در آغاز فرآیند از خودتان بپرسنید که این نوع محتوا برای چه کسانی دارای اهمیت است. از همه مهمتر، چه کسی آنقدر اهمیت می دهد که به واقع به آن لینک دهد؟

 

این قسمت آخر حیاتی است. شاید فکر کنید که یافتن افرادی که به مطالب شما لینک دهند، آسان است. این یک سطح کاملا جدید از تعامل برای آنهاست که به واقع به آن لینک کنند. لینک کردن نیازمند زمان و تلاش است ،بنابراین باید مطلب شما به گونه ای طراحی شود که برای افراد اهمیت کافی داشته باشد، تا برای لینک کردن شما وقت بگذارند. البته اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی بسیار ساده تر است. بیشتر افراد معمولا یک حساب کاربری توییتر و یا فیس بوک دارند تا اینکه وب سایت یا وبلاگ داشته باشند و این مسئله اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را برای آنها آسانتر می کند.

 

پس چگونه مردم را ترغیب به لینک کردن کنیم؟

شما نیاز به یافتن دستاویزی دارید که باع  می شود برای مردم حائز اهمیت باشد. شما باید از این دستاویز برای مطالب خود درسنت در شروع استفاده کنید. اگر شما از ایجاد دستاویز سر باز بزنید تا لحظه ای که شروع به توسعه نمایید، ممکن است دریابید که موضنوعات مطالب سایت اهمیتی برای کسی ندارد، نتیجه این است که شما زمان زیادی را صرف مطالبی نموده اید که هیچ کس نمی خواهد به آن لینک کند.

برخی از دستاویزهایی که شما می توانید در مورد آنها فکر کنید میتوانند موارد زیر باشند:

  • اخبار

  • مطالب بامزه

  • مطالب بحث  برانگیز

  • تجسم داده ها

  • رقابت

  • اگو بیت

  • فرم طولانی، محتوای دقیق

دستاویزهای بس یاری وجود دارند، اما آنهایی که در بالا مطرح ش د حداقل مواردی است که باید در مورد آن فکر کنید. چنین مواردی به افراد کمک می کند به مطالب سایت لینک دهند.

یک تمرین ساده که می توانید در اینجا انجام دهید این است که به خوراک فیس بوک خود مراجعه نمایید و ببینید مردم چه لینک هایی را اشتراک گذاری میکنند. توجه داشته باشنید که هر لینک دارای چه ویژگی هایی است و سعی کنید الگوهایی پیدا نمایید. احتمالش هست که لینک به اشتراک گذاشته شده در فیس بوک خنده دار باشند ،زیرا بسنیاری از مردم از این پلت فرم برای مسائل شخصی استفاده می کنند و ممکن است مسائل جدی تر، به غیر از اخبار مهم و یا موضوعات بحث  برانگیز، را به اشتراک نگذارند. حال نگاهی به خوراک توییتر خود کنید، توجه داشته باشید که چه نوع لینک هایی به اشتراک گذاشته میشوند و از خود بپرسید چرا. شما ممکن است دریابید که بیشتر مطالب با فرم طولانی و آموزنده در توییتر نسبت به فیس بوک به اشتراک گذاشته می شود.

شناسایی مخاطبان هدف برای لینک ها

هنگامی که شما ایده های خود را ترسیم نموده اید، نباید زیاد سنخت باشند که بفهمید که چه کسانی مخاطبان هدف شما هستند. به طور کلی، شما فقط نیاز به مبادله موضوعات مربوط به مطالب خود دارید. اجازه دهید نگاهی به یک مثال داشته باشیم.

تصور کنید که شما قطعاتی از مطلبی با عنوان ‘راهنمای قطعی برای پخت کامل کاپ کیک’ را کنار هم قرار دهید. شما در حال تولید این مطلب هستید چون دارای یک نانوایی محلی می باشید که کاپ کیک را به خوبی بسیاری از چیزهای دیگر دوست داشتنی، به فروش می رساند.

چه کسی جذب  این راهنما  می شود؟

وبلاگ نویسان غذایی :انتخاب قطعی و بدیهی!

والدین وبلاگ نویس :آنها ممکن است بخواهند به بچه های خود یاد بدهند که چگونه کاپ کیک درست کنند و راهنمای شما به آنها نشان می دهد که چگونه این کار را انجام دهند.

وب سایت های دستور خوراک پزی :چون راهنمای شما حاوی تعداد زیادی از دستور العمل های مهم برای انواع مختلف کاپ کیک خواهد بود.

وب سایت های پارتی :هیچ پارتی بدون یک بشقاب کاپ کیک کامل نیست.

تنها با یک دو یا دقیقه تفکر، به راحتی درمی یابیم که چهار نوع وب سایت ممکن است علاقه مند به راهنمای کاپ کیک ما باشند. حالا ما می توانیم با جزئیات بیشتر شروع به تحقیق در این مورد نماییم تا یک ایده بهتر از اینکه آیا ما فرصت خوبی برای گرفتن بک لینک از آنها داریم یا نه به دست آوریم.

تکنیکهایی برای یافتن اهداف لینک

در این بخش من چند تکنیک ساده مطرح خواهم کرد که شما می توانید استفاده کنید تا ایده خود را از “وبلاگ نویسان مواد غذایی” به یک لیست کامل از وب سایت هایی که می توانید درتماس باشید تغییر دهید.

 

پیدا کردن لیسجی از وبلاگ نویسان

ساده ترین مکان برای شروع جستجو در گوگل است

 

تنها همین جستجو بسیاری از لیست های مهم را از طریق جستجو به من داد. مزیت بزرگ استفاده از این روش این است که شخص  دیگری قبلا کار سختی را برای شما توسط گردآوری لیست انجام داده است.

هنگامی که شما یک لیست مثل این پیدا کردید، به سرعت می توانید تمامURL  ها را از صفحه با استفاده از یک ابزار مانندScraper ، که یک پلاگین گوگل کروم است بگیرید. شما به سادگی بر روی یکی از آدرس ها راست کلیک و بر رویScrape similar  کلیک کنید:

 

بعد از آن شما می توانید لیست را درGoogle Docs  یا صفحه گسترده خود کپی کنید. از اینجا، می توانید همه آدرس ها را به یک ابزار مانند URL opener کپی و پیست کنید، که همه آدرس ها را برای شما با یک کلیک باز  خواهد کرد. بعد از آن می توانید از طریق همه آنها، دریابید که آیا آنها مربوط به محتوای شما هستند، و اگر چنین است، اطلاعات تماس آنها را پیدا کنید.

یافتن وبلاگ نویسان در توییتر:

 Followerwonk  یک ابزار فوق العاده است که شما می توانید برای این منظور استفاده کنید. این به شما اجازه می دهد که تمام انواع کارهای جالب را با حساب توییتر خود انجام دهید، اما ویژگی که ما به آن علاقه مند هستیم اینست که به شما اجازه جستجوی بیوگرافی توییتر را می دهد. ما می خواهیم آن را برای “وبلاگ نویس کاپ کیک” جستجو کنیم تا ببینیم آیا می توانیم کسانی را در توییتر پیدا کنیم که در بیوی خود “وبلاگ نویس کاپ کیک” را ذکر کرده اند:

شما می توانید گزینه های بیشتر از جمله تعداد طرفداران و محل سکونت را انتخاب کنید، اما در حال حاضر ما می خواهیم جستجو را بسیار وسیع ادامه دهیم. در این جستجو در توییتر 12 نفر پیدا شدند:

بعد از آن می توانید این نتایج  را در یک صفحه گسترده دانلود کنید که باعث  می شود آنها را آسان تر مرتب کنید .

این موارد همچنین به ما می گوید که آیا آنها دارای یک وب سایت هستند یا نه.

به نظر می رسد که از این 12 نتیجه ،8 وب سایت منحصر به فرد می یابیم.

برای یک کارِ چند دقیقه ای نتیجه بدی نیست تا اینها همچنین فوق العاده مربوط به مطالب ما هس تند، بنابراین ما می دانیم کنه منا یک فرصت خوب برای گرفتن بک لینک و یا حداقل، گرفتن برخی از بازخوردهای خوب از این وبلاگ نویس ها داریم.

 

 

 

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید وبرای شما مفید بوده باشد.

سؤالات خود در رابطه با این مقاله و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.