آموزش لینک بیلدینگ فصل سوم

آموزش لینک بیلدینگ فصل سوم

جستجوی پیشرفته

تعدادی راه برای جستجوی گوگل وجود دارد که بلافاصله برای ما به عنوان کاربر آشکار نیست. ما به جستجوی رشته ای از کلمات کلیدی عادت کرده ایم و این روشی است که 99 درصد از کاربران در گوگل جستجو می کنند .اما، مجموعه ای از ابزارهای جستجو در دسترس ما است که می تواند نتایج  ما را بسیار بیشتر متمرکز و خاص نماید به سمت آنچه که ما نیاز داریم.

برای ساخت لینک، این بدان معناست که ما می توانیم وب سایت هایی که ممکن است برای ما مفید نباشد و دیدن آنها زمان بر است را فیلتر کنیم. در اینجا چند نمونه از استفاده از جستجوهای پیشرفته متفاوت موجود است:

به دسننتور” inurl:resources ”  توجه داشته باشید

این می گوید که گوگل تنها به نتایجی که دارای کلمه “منابع” درURL  هستند را نشان می دهد. اینجا یک مثال از یک نتیجه است که گوگل به ما می دهد

 

 http://cupcake-underground.blogspot.com/p/resources.html

این یک لینک هدف بالقوه خوب است، چرا که راهنمای قطعی شما در مورد کاپ کیک یک منبع است که می تواند مورد توجه بازدید کنندگان یک وبلاگ کاپ کیک باشد. بنابراین، تماس گرفتن با مالک این وبلاگ و درخواست از آنها برای لیست کردن راهنمای شما به عنوان یک منبع می تواند منجر به یک لینک برای شما شود.

اجازه دهید نگاهی به یک مثال دیگر کنیم:

ما دو جستجوی پیشرفته را در اینجا ترکیب کرده ایم. اول، ما از دستور اصلاح” intitle:resources ”  استفاده کردیم ، که به گوگل می گوید نتایج  را که تنها کلمه “منابع” در عنوان صفحه دارد را نشاندهد. این بسیار مفید است چرا که گاهی اوقات کلمه ممکن است درURL  استفاده نشود، بنابراین جستجوی پیشرفته قبلی ما )با دستور inurl 🙂 آنها را پیدا نمی کند.

ما همچنین از علامت نقل قول در اطراف کلمه کاپ کیک استفاده می کنیم. این می گوید که گوگل تنها نتایجی که به کاپ کیک در صفحه اشاره دارد را نشان دهد. این گزینه در چنین موردی مفید است زیرا جس تجو برای وبلاگ نویس مواد غذایی احتمالا کمی بیش از حد گسترده است و ما مجبوریم به طریقی بسیاری از وب س ایت هایی که ممکن است مربوط به موضوع کیک نباشد را کاوش کنیم.

حالا شما سه روش ثابت برای یافتن اهداف لینک مربوطه دارید و در این لحظه، احتمالا یک لیست بزرگ و سودمند از آنها را در یک صفحه گسترده  آماده کرده اید. اما، قبل از تماس با صاحبان سایت ما نیاز به انجام کمی کار بیشتر داریم.

پیدا کردن اطلاعات بیشتر در مورد شخصیت هایی که هدف ما هستند

اگر شما می خواهید سرعت پاسخ بالایی در توسعه خود داشته باشید، باید کمی زمان صرف کنید تا مطمئن شوید که وب سایت هایی که پیدا کرده اید تا حد ممکن مرتبط است.

شما می توانید این را با صرف زمان برای یادگیری در مورد وبلاگ نویسان هدفتان ، بازدید وب سایت آنها، خواندن تمام محتوای آنها، سعی در فهمیدن آنچه که آنها دوست دارند و آنچه که دوست ندارند، انجام دهید. نگاهی به شبکه های اجتماعی آنها، مانند توییتر، بیندازید تا ببینید که چه لینک هایی را آنها به تازگی به اشتراک گذاشته اند.

به طور خاص، توجه دقیق به این داشته باشید که آنها محتوای سایر افراد را به اشتراک گذاشته اند یا نه و یا آنها فقط از سایت خودشان مینویسند. در حالت ایده آل، شما می خواهید برخی از شواهد را از آنها پیدا کنید که منابع خارجی را نیز اشتراک گذاری کرده اند، چرا که این آن چیزی است که شما از آنها درخواست انجامش را دارید.

همانطور که شما به هر یک از وب سایت ها می روید، چند یادداشنت در مورد آنچه به اشتراک گذاشته اند و علایق آنها داشته باشنید. این بسیار مهم است زیرا شما بعدا زمانی که با آنها تماس بگیرید به این اطلاعات نیاز دارید. در غیر این صورت، شما فقط می توانید ایمیلی عمومی و قالبی ارسال کنید که ابدا برای آنها جنبه شخصی ندارد.

یک ترفند کوچک خوب که شما می توانید در اینجا استفاده کنید اینست کهURL  وبلاگ را در یک ابزار مانندTagCrowd قرار دهید که محتوای صفحه را تجزیه و تحلیل می کند و به شما نشان می دهد که کدام کلمات ذکر شده بیشتر است.

پیدا کردن اطلاعات تماس

هنگامی که شما تصمیم گرفته اید که این وبلاگ دربین مخاطبان هدف شما باشد و مرتبط به نظر می رسد، نیاز به پیدا کردن اطلاعات تماس دارید. این معمولا بسیار ساده است، اما در اینجا چند راهنمایی که ممکن است سرعت را تا حد کمی بالا ببرد وجود دارد.

اول بررسی سربرگ و پاورقی

بسیاری از اوقات، شما یک لینک به یک صفحه تماس در سربرگ یا پایین یک صفحه از یک وب سایت پیدا می کنید، بنابراین اول این مناطق را چک کنید. اگر نمی توانید یک صفحه تماس را مشاهده کنید، یک صفحه

“about” را امتحان کنید که اغلب جزئیات تماس را لیست می کند.

نصبTOUTAPP  برای گوگل کروم

ToutApp یک پلاگین کوچک گوگل کروم است که به طور فعال همه چیز را بررسی می کند و یک آدرس ایمیل در یک صفحه برای شما پیدا می کند. هنگامی که یکی از آن را پیدا می کند ، از آن در نوار ابزار کروم شما برجسته خواهد شد و شما می توانید برای پیدا کردن آدرس ایمیل بر روی آن کلیک کنید.

اولویت بندی اهداف لینک

به این منظور، شمااحتمالا باید یک لیست بزرگ از اهداف لینک داشته باشید و باید آنها را اولویت بندی و گروه بندی کنید به طوری که بتوانید پیام خود را با بیشترین کارایی به آنها ابلاغ نمایید.

  • چند راه برای اولویت بندی اهداف لینک برای توسعه وجود دارد:

  • توسط معیارهای دامنه، به عنوان مثال، پی  رنک، دامین اتوریتی

  • توسط قدرت نفوذ وبلاگ نویس، به عنوان مثال، تعداد فالورهای توییتر

  • توسط احتمال لینک کردن، به عنوان مثال، یک وبلاگ نویس کاپ کیک در مقابل یک وبلاگ نویس کلی مواد غذایی

بیایید به این موارد با جزئیات بیشتر نگاه کنیم.

 

معیارهای دامنه

ما در مورد جزئیات معیارهای دامنه درآینده صحبت خواهیم کرد. در حال حاضر، همه آنچه شما نیاز به دانستن آن دارید این است که این معیارها میتوانند ارزش اهداف لینک را به خوبی ارزش لینک های هر صفحه اندازه گیری کنند.

دو معیار دامنه اصلی به هنگام استفاده از فیلتر و مرتب سازی اهداف لینک شما وجود دارد: پی  رنک و اتوریتی دامنه. البته شما میتوانید، یک به یک معیارهای دامنه را برای هر وب سننایت جمع آوری کنید، اما زمان بسیار بیشتری میبرد؛ ابزارهایی وجود دارند که به شما اجازه می دهد داده ها را یکجا جمع آوری کنید.

شما می توانید برای اهداف خود، با استفاده از اکسل و پلاگین SEO Tools for Excel رتبه صفحه را بدست  آورید.

شما همچنین می توانید اتوریتی دامنه در صفحه گسترده اکسل خود را با استفاده از MozBar و یا LinksAPI باSEOgadgett  بدست آورید.

هنگامی که این معیارها را به دست آوردید ،میتوانید یک نوع ساده مرتب سازی در اکسل از بیشترین به کمترین انجام دهید، و می توانید اهداف لینکی که معیارهای دامنه آنها به اندازه کافی بالا نیست را حذف کنید. این امر به خصوص زمانی بسیار مفید است که لیست بزرگی از وب سایت ها در اختیار دارید و احساس می کنید که زمان لازم برای تماس با همه آنها را ندارید. من اول تمایل به مرتب کردن بر اساس رتبه و پاک کردن هر چیزی که زیر نمره 1 دارد را دارم. اگر یک مجموعه بسیار بزرگ از نتایج  داشته باشم، ممکن است از شر هر چیزی در زیر نمره 2 خلاص شوم.

پس از آن مرتب سازی بر اسناس اتوریتی دامنه را انجام می دهم و اگر من یک لیست بسیار بزرگ داشته باشم به طور کلی از هر چیزی در زیرDA30  یاDA35  خلاص خواهم شد. با این حال، این یک علم دقیق نیست، به دلیل آنکه یک وب سایت جدید که می تواند بسیار خوب و مرتبط باشد ممکن است هنوز رتبه کافی و یا اتوریتی دامنه جمع نکرده باشد. با این حال، اگر شما یک لیست بزرگ از اهداف لینک بالقوه دارید، بهتر است کاملا پرتکاپو آن را محدود کنید، به طوری که مجموعه ای با کیفیت خوب از وب سایت های باقی مانده برای کار کردن داشته باشید.

نفوذ و تاثیرگذاری وبلاگ نویس

بخش مهمی از بدست آوردن تعداد زیادی از بازدید کنندگان مطالب شما این است که افراد با نفوذ برای به اشتراک گذاشتن را بیابید. یافتن فقط یک فرد تاثیر گذار برای به اشنتراک گذاشتن مطالب شما می تواند منجر به یک اثر بزرگ دنباله دار شنود، بطوری که بسیاری از فالورهای شخ  نیز آن را به اشتراک بگذارند. بنابراین، حتی اگر یک وبلاگ نویس که به نظر نمیرسند سایت یا وبلاگی نسبتا قوی داشته باشد، نیز میتواند تاثیرگذار باشد. پس قبل از اینکه نفوذ آنها را در شبکه های اجتماعی بررسی کنید، آنها را حذف نکنید.

بعلاوه، شما به سادگی می توانید تک به تک به پروفایل های اجتماعی آنها بروید تا دریابید که چه تعداد فالور دارند ،و غیره. به یاد دارید که ما ازFollowerwonk  برای جس تجوی افراد بالقوه برای توسعه استفاده کردیم؟ خب ،Followerwonk همچنین به شما معیارهایی در مورد هر فرد می دهد، مانند این که چه تعداد از مردم آنها را فالو می کنند و نمره نفوذ آنها چقدر است. اگر شما یک فایلCSV  ازFollowerwonk  دانلود کنید، یک ستون مشاهده می کنید که شامل نمره نفوذ(influence score)  است:

آموزش لینک بیلدینگ فصل سوم

موارد مرتب شده بر اسناس این ستون نشان می دهد که کدام یک از افراد در توییتر بانفوذ ترین هستند. این افراد احتمالا کسانی هستند که شما می خواهیدهر چه سریعتر با آنها ارتباط برقرا کنید؛ چرا که آنها توانایی به اشتراک گذاری مطالب موجود را با تعداد زیادی از فالورها دارند.

احتمال لینک دادن

در این مرحله است که تحقیقات دسنتی شما به بازی برمی گردد. همانطور که شما بدنبال فهرست اهداف لینک بالقوه هستید، باید سعی کنید ارزیابی نمایید که با چه احتمالی آنها به مطالب شما لینک میدهند. ابزاری وجود ندارد که بتواند این کار را برای شما انجام دهد و شما باید خودتان آن را تعیین کنید. یکی از راه های ساده می تواند نمره دادن آنها از 1 تا 5 باشد که 1 به احتمال زیاد لینک نکردن و 5 به احتمال زیاد لینک کردن باشد.

سوال هایی که شما باید هنگامی که به آنها نمره می دهید از خود بپرسید:

  • آیا آنها قبلا محتوای خارجی به اشتراک گذاشته اند؟

  • آیا موارد موجود مرتبط با مطالب من هستند؟ (به عنوان مثال یک وبلاگ نویس کاپ کیک باید از یک وبلاگ نویس مواد غذایی عمومی نمره بالاتری داشته باشد)

  • آیا وبلاگ آنها فعال است؟ به عنوان مثال آنها در ماه گذشته مطلب گذاشته اند؟

این پرسش ها باید به شما یک شاخص  از احتمال اینکه آنها به شما لینک میدهند یا نه ارائه نماید.

هنگامی که همه اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردید، باید همه چیز را مرتب کنید به طوری که یک لیست از وبلاگ نویسان داشته باشید که:

  • به احتمال زیاد به شما لینک میدهند.

  • دارای معیارهای دامنه بالا هستند.

  • دارای دنبال کننده های خوب در شبکه های اجتماعی هستند.

اینها وب سایت هایی هستند که شما باید اول از همه با آنها تماس بگیرید و پیام به شدت سفارشی و مناسب به آنها ارسال کنید. نگاهی دیگر به وب سایت آنها کنید و سعی کنید تا سرنخ هایی پیدا کنید که میتواند شما را به  آنچه که باید در ایمیل قرار گیرد هدایت نماید. این کمک خواهد کرد که پیام شما واقعی به نظر برسد. 

این وب سایتها همچنین قدرت “کاشت” مطالب شما را دارند. این به این معنی است که وبسایت های دیگر نیز از مطالب شما آگاه خواهند شد، شاید حتی دیگر نیازی برای تماس با بسیاری از سایت هایی که لینک شما را در سایت های لینک شده میبینند، نخواهد بود.

در این مرحله، باید یک لیست خوب از وب سایت های با کیفیت داشته باشید که به احتمال زیاد علاقه مند به محتوایی که ایجاد کرده اید و یا کمپینی که اجرا میکنید باشد. اطلاعات تماس آنها و اولویت بندی ها را دارید. حالا نوبت به تماس با آنها است.

 

دست به کار شوید

حالا وقت آن است وارد عمل شویم و شروع به صحبت با مردم در مورد محتوای ارزشمند و یا کمپین مان کنیم. شما باید با اهداف سطح بالای خود کار را شروع کنید. زیرا آنها نه تنها می توانند به نتایج  خوبی در اختیارتان بگذارند ،بلکه اگر به خوبی پاسخ دهند بعد از آن می توانید در زمانی که به وب سایت های کوچکتر دسترسی دارید از آنها به عنوان تایید محتوا از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. اگر وب سایت های کوچکتر ببینند که یک فرد تاثیر گذار یک قطعه از محتوایی را لایک کرده و آن را به اشتراک گذاشته، خیلی بیشتر به شما توجه می کنند  و به تماستان پاسخ می دهند.

شما در حال تماس با یک فرد واقعی هستید

پشت وب سایتی که شما در حال تماس با آن هستید رباتی وجود ندارد که پاسخی بدهد یا نه. این یک فرد واقعی است که، در واقع، احتمالا ایمیل های زیادی دریافت می کند. البته این موضوع در وبلاگ های محبوب بیشتر دیده می شود. آنها یک فرد واقعی هستند و بهتر است برای ارتباط با آنها زمان صرف کنید و متنی مناسب ارسال کنید تا متوجه شوند که شما فقط یک اسپمر یا برنامه ایمیل خودکار نیستید. ما در مورد چند راه خاص که شما می توانید انجام دهید قبلا صحبت کردیم ،اما، باز تاکید میکنیم به یاد داشته باشید 

که شما در حال تماس با یک فرد واقعی هسنتید. از خود بپرسید که اگر آنها را در زندگی واقعی ملاقات کنید، چگونه با این شخص  صحبت میکنید. شما یک مکالمه واقعی و تاثیرگذار با آنها دارید، نه مشابه مکالمه شما با افراد دیگر که در آن روز ملاقات کرده اید.

همچنین، فکر نمیکنم وبلاگ نویسی صبک با این فکر که “امروز به چه کسی باید لینک بدهم؟” از خواب بیدار شود .آنها هیچ برنامه ای برای لینک دادن به شما ندارند؛ آنها کارهای دیگری نیز دارند که اولویت بالاتری از آنچه شما به آنها پیشنهاد میدهید، دارد. به همین دلیل، نباید فر  کنید که یک وبلاگ مدیون شماست؛ وظیفه شماست که به آنها بگویید که چرا سزاوار زمان، توجه و کمک آنها هستید.

اگر ایده تماس با یک فرد واقعی و توضیح دادن به آنها در مورد مطالب تان باعث میشود کمی عصبی شوید، پس یک چک انجام دهید و مطمئن باشید که مطالب شما آنقدری که فکر میکنید، قابل اشتراک گذاری و با ارزش است. در حالی که اعتماد به نفس کاذب می تواند یک اشتباه باشد، باید احساس اعتماد به نفس کافی در ایده خود داشته باش ید تا این باور را به دس ت آوردید که مخاطبان واقعی به خوبی به آن واکنش نشان میدهند. اگر شما وبلاگ یا محتوایتان را به کسی در کوچه و خیابان نشان دهید آیا آنها واکنش خوبی به آن نشان میدهند؟ اگر نه ،شما احتمالا قبل از شروع درخواست بک لینک هنوز کار زیادی در پیش دارید.

چگونه پیام درخواست لینک بسازیم؟

به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با آنها هستید احتمالا افرادی بسیار پرمشغله هستند .اگر آنها وبلاگ محبوب با فالورهای زیاد بزرگ داشته باشد، مشغله آنها بیشتر نیز است. پیام شما باید به اندازه کافی جزئی شود تا توضیح دهد که چرا باید به آن اهمیت دهند، همچنین بایستی به اندازه کافی برای آنها کوتاه باشد تا همه چیز را بخوانند و بی حوصله نشده یا پیام را حذف نکنند.

در اینجا برخی از نکات که باید برای گذاشتن پیام به یاد داشته باشید وجود دارند:

  • به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند

  • .به آنها بگویید که چه عملی را شما دوست دارید که آنها انجام دهند

  • نشان دهید که شما واقعی هستید و نه یک اسپمر.

 

به آنها بگویید که چرا آنها باید به شما اهمیت دهند

اگر شما در این مرحله از کمپین لینک بیلدینگ خود هستید، نباید در نوشتن این مطلب گیر کرده باشید. اگر مشغول به کار بر روی یک تکه از محتوا هستید، درست در آغاز ایجاد آن باید پاسخ به این سوال را تعیین کرده باشید ،“چرا هر کسی باید آنقدر به این مطلب اهمیت دهد که به آن لینک بدهد؟” دستاویزهای قبل را به یاد داشته باشید:

  • اخبار

  • مطالب بامزه

  • مطالب بح  برانگیز

  • تجسم داده ها

  • رقابت

  • اگو بیت

  • فرم طولانی، محتوای دقیق

آیا مطالب شما با یکی از این موارد سازگار است؟ اگر نه، موارد منحصر به فرد دیگری در مورد محتوایی که ممکن است باعث  اهمیت دادن کسی شود وجود دارد؟

وبلاگ نویسی که شما در حال تماس با او هستید احتمالا در صنعت شما فعال است و در مورد موضوع مطالب شما اطلاعات زیادی دارد، بنابراین نگاهی به پست های اخیر وبلاگ آنها بیندازید و در صورت امکان، آن پست ها را دلیلی بر اینکه شاید بخواهند با وبلاگ شما آشنا شوند، ذکر کنید

به عنوان مثال، اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس هسنتید که از طرفداران پرپاقرص فیلم است، ممکن است به تازگی در مورد یک فیلم که واقعا مورد توجه شان بود در وبلاگ شان نوشته باشد. اگر مطالب شما شامل فیلم و فیلمی که آنها در مورد آن نوشته اند باشند، آن را ذکرکنید این امر نه تنها به آنها می گوید که چرا آنها باید به مطالب شما اهمیت دهند، همچنین نشان می دهد که شما وقت گذاشته اید و وبلاگ آنها را خوانده اید و برایشان یک کپی از متنی که برای دیگران هم میفرستید را نفرستاده اید.

 

به آنها بگویید که چه عملی را دوست دارید که آنها انجام دهند

بسیاری از ایمیل های معمولا حول موضنوعاتی است که برای فرستنده مهم است. برخی ممکن است جرات ذکر عبارت “لینک” و یا“SEO”  را از ترس اینکه وبلاگ نویس ایمیل را اسننپم کند ندارند. با این حال ما باید در واقع راهی بیابیم که این وبلاگ نویس به آنچه ما می خواهیم عمل کند. گاهی ممکن است عکس العمل نه فقط در مورد یک لینک ساده باشد. این می تواند در مورد تعدادی از چیزها، از جمله موارد زیر باشد:

  • به اشتراک گذاری مطالب شما در شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک یا + Google 

  • جاسازی محتوای شما اگر یک اینفوگرافیک و یا ویجت است

  • پذیرش یک پست مهمان از شما، مربوط به محتوای شما و لینک به آن

  • نوشتن مقاله ای توسط وبلاگ نویس در مورد محتوای شما و لینک دادن به آن

اینها تنها چند نمونه هسنتند، اما می توانید به سرعت مشاهده کنید که سطوح مختلفی از اقدامات و موانع برای هر یک وجود دارد که متفاوت است. به عنوان مثال، برای وبلاگ نویس نوشتن مقاله اختصاصی در رابطه با موضوعی و لینک دادن به مطالب شما زمان بر و این درخواستی بزرگ است. در مقابل، به سادگی به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی احتمالا حداکثر چند دقیقه زمان می برد.

هنگامی که پیام خود را تهیه می کنید شما باید حسناب اوضاع را بکنید و آگاه باشید که هرچه بیش تر  از یک وبلاگ نویس درخواست لینک داشته باشید، باید مطالب وبسایت یا وبلاگ شما قانع کننده تر و جالبتر باشد.

اعمال بالا بایکدیگر ناسازگار نیستند. شما ممکن است نتایج  بزرگی را تجربه کنید. اگر یک وبلاگ نویس با نفوذ به شما لینک کند و یک لینک را با شبکه های اجتماعی خود به اشتراک گذارد. اگر یک پاسخ کمی منفی دریافت کیند، در همان زمان، همچنین میتوانید یک تاکتیک ظریف بکار برید. برای مثال، اگر اولین اقدام شما برای به دستآوردن نظر وبلاگ نویس برای معرفی کوتاه مطلب، وبلاگ یا وبسایتتان با نظر منفی روبرو شدید، اما آنها آنچه شما انجام داده اید را دوست دارند، میتوانید پیگیری کنید و به جای آن، درخواست توئیت نمایید. اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس با نفوذ باشید که به چند درخواستتان نه گفته، اما به احتمال زیاد دارای فالورهای بزرگ اجتماعی هست، این گزینه بسیار مفید خواهد بود.

یکی دیگر از پیگیری های این سناریو میتواند این باشد که  از آن ها بخواهید به شما اجازه دهند، پست مهمان در سایتشان ارسال نمایید.

اگر آنها علاقه مند به تولید محتوای مرتبط با سایتشنان باشد، اما زمان کافی برای آن نداشته باشد، درخواست ارسال پست مهمان میتواند مفید باشد. فقط برای ارسال پست مهمان باید وبلاگها و سایتهای قدرتمند و معتبر را انتخاب کنید؛ چرا که شما برای نوشتن پست مهمان وقت خواهید گذاشت

 

 

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید وبرای شما مفید بوده باشد.

سؤالات خود در رابطه با این مقاله و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.