آموزش لینک بیلدینگ فصل چهارم

آموزش لینک بیلدینگ فصل چهارم

نشان دهید که واقعی هستید و نه اسپمر

این در مورد شخصی سازی پیام شماست تا وبلاگ نویس بلافاصله آن را اسپم نکند و یا دکمه حذف را نزند. به یاد داشته باشید که وبلاگ نویسان محبوب ایمیل های رسیده بسیاری را دریافت خواهند کرد، پس ارزش آن را دارد که  وقت صرف کنید تا پیام خودتان را کمی متفاوت و به دلخواه آنها بسازید. راه های بسیاری برای انجام این کار در زمان کم و با کیفیت بالا وجود دارد. چند مورد از این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از نام آنها

  • استفاده از یک موضوع خوب در ایمیل

  • ذکر چیزی خاص در مورد کار آنها

  • استفاده از یک امضای ایمیل مناسب

  • استفاده از یک آدرس ایمیل واقعی

  • استفاده از محل سکونت خود (در صورت مرتبط بودن)

اجازه دهید با جزئیات بیشتر نگاهی به این موارد کنیم استفاده از نام آنها به اندازه کافی ساده و آسننان به نظر میرسنند، اما بسیاری از مردم برای انجام این کار وقت نمی گذارند. با اینکه معمولا چنین کاری احتیاج به زمان طولانی ندارد. این واقعا می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند و می تواند پیام موجود را در میان پیام های دیگر متمایز سازد.

چند راهنمایی برای پیدا کردن نام کسی عبارتند از:

  • چک کردن صفحه درباره ما

  • بررسی نام نویسنده در زیر پست های وبلاگ

  • از طریق کلیک حساب رسانه های اجتماعی آنها

  • ایمیل آنها را در یک ابزار مانند Rapportive (Gmail) و یا Xobni (Outlook) وارد کنید، تا اطلاعات بیشتری  از آنها بدست آورید.

اگر شما کاملا نمی توانید نام آنها را پیدا کنید، استفاده از چیزی شبیه به “سلام” خوب است اما از استفاده از چیزهایی مانند “مدیر سایت سلام” یا “سلام وبلاگ نویس” خودداری کنید زیرا اینها به طور سنتی توسط ایمیل های اسپم استفاده میشود و شما نمیخواهید پیامتان اسپم شود!

استفاده از یک موضوع خوب

قبل از آن که وبلاگ نویس نان حتی ایمیل شما را باز کنند، خط موضوع را خواهند دید. اگر آنها آنچه در اینجا مشاهده می کنند را دوست نداشته باشند، پس احتمالا پیام شما فورا حذف خواهد شد و آنها حتی زحمت باز کردن ایمیل را نمیکشند. این بدترین چیزی است که میتواند رخ دهد چرا که حتی فرصتی برای صحبت با آنها و یا دریافت بازخورد نمییابید.

در اینجا چیز مهم دیگری وجود دارد که به یاد داشته باشید: یک خط موضوع بد ممکن است فیلترهای اسپم را راه اندازی کند و در نتیجه ایمیل شما به عنوان اسپم قرار بگیرد. در این حالت، شما باید بر این موضوع تکیه کنید که وبلاگ نویس در واقع پوشه اسپم خود را چک کند (بس یاری نمی کنند) و ایمیل شما را به عنوان ایمیل واقعی مشاهده کند. در هر صورت، پوشه اسپم جای خوبی نیست.

چند راهنمایی برای نوشتن یک موضوع خوب عبارتند از:

  • آن را کوتاه و مربوط به موضوع کنید

  • اگر می توانید نام وب سایت را ذکر کنید

  • از استفاده بیش از حد از حروف بزرگ اجتناب کنید

  • چیزی خاص در مورد سایت آنها را (مانند نام) ذکر کنید

  • از چیزهایی مثل “تبادل لینک” یا “درخواست لینک” اجتناب کنید

در اینجا برخی از مقنالات واقعا خوب و مفید از Hubspot  و Smart Insights در مورد موضوع خوب ارائه شده  است.

ذکر چیزی خاص در مورد کار آنها

این واقعا مهم است که نشان دهید ایمیل ارسالی برای همه وبلاگ نویسنان ارسال نشده است. ذکرکردن چیزی خاص در مورد وبلاگ نویسانی که شما در حال تماس با آنها یا وبلاگ آنها هستید، واقعا می تواند کمک کند که برای انجام تحقیقات خود قبل از ارسال ایمیل زمان صرف کرده اید. این همچنین به شما فرصتی بزرگ میدهد تا مطالب خود را معرفی کنید و دلیل اهمیت آن را بیان نمایید.

بیایید نگاهی به چند راه که شما می توانید چیزی خاص ذکر کنید بیندازیم:

  • به موضوعات پستهای اخیر وبلاگ آنها نگاه کنید.

  • به توییت ها و ریتوئیتهای اخیر آنها نگاه کنید.

  • به کامنتهایی که آنها در پستهای وبلاگ ساخته اند نگاه کنید.

  • در صفحه درباره ما برای دانستن علایق شخصیشان نگاه کنید.

  • در بیوگرافی آنها در صفحه توییترشان نگاه کنید.

همه اینها میتوانند به شما اطلاعات ارزش مندی در مورد وبلاگ نویس بدهند که بعد از آن می توانید آنها را در ایمیلتان به طور طبیعی بیاورید. در اینجا یک مثال از اینکه این چگونه در واقع در یک ایمیل به نظر میرسند آمده است:

من متوجه پست اخیر وبلاگ شما در مورد بهترین فیلم های 2014 تاکنون شدم. من با لیست واقعا ارزشمند شما کامل موافق نیستم و قطعا گرگ وال اسنتریت را در بالای لیستم قرار میدهم. در واقع می خواستم با شما چیزی مربوط به این مطلب وبلاگتان به اشنتراک بگذارم LINKفیلمهای پرفروش سال 2014 همراه با هزینه های تولید و سود در این پست لیست شدهاند. فکر کردم، با توجه به پست های اخیر وبلاگ شما و علایقتان درمورد فیلم ها، این مطلب ممکن است مورد علاقه شما باشد.

این کار نیاز به زمان بسیار طولانی برای ارسال نداشت و نتیجه دنبال کردن تعداد انگشت شماری از عناوین پست های اخیر وبلاگ نوشنته شنده توسط وبلاگ نویسی بود که با او تماس گرفتم. هرگز یک نرم افزار اسپمر نمیتواند چنین ایمیلی را ارسال کند و این ایمیل احتمال خوانده شدن و تاثیرگذاری بالاتری دارد.

استفاده از یک امضای ایمیل مناسب

این یک نکته کوچک است و اصلا زمانبر نیست. شما باید یک امضنای ایمیل مناسب در پایین تمام ایمیل های ارسالی خود در  کنید که شامل چیزهایی مانند موارد زیر باشد:

  • نام کامل شما

  • عنوان شغلی شما

  • نشانی اینترنتی وب سایتی که شما ارائه می دهید

  • شماره تلفن شما

  • حساب های رسانه های اجتماعی شما (اگر مرتبط است)

بنابراین، شما میتوانید ایمیلهای خود را با چیزی شبیه این به پایان ببرید:

جان اسمیت

مدیر اجرایی بازاریابی آنلاین

 www.example.com

5678910 01234

twitter.com/jsmith

این نشانه دیگری برای

وبلاگ نویس است که

نشان میدهد شما یک فرد

واقعی هستید. 

آنها می توانند بروند و وب

سایت و فعالیت های اجتماعی

شما را چک کنند و یا حتی

با شما تماس بگیرند. باز هم

، اسپمرها نمیتوانند این کار

را انجام دهند.

 

استفاده از یک آدرس ایمیل واقعی

در این باره چند بحث  وجود دارد. برخی از سئوکاران قویا معتقدند که همیشه باید به جای آدرس ایمیل عادی خود ،از آدرس ایمیل شرکتی یا وبسایتی که برای آن فعالیت میکنند، استفاده کنند. بنابراین اگر من برای سایت Zappos درخواست میکنم، باید به جایmyname@g-ads.org  (که ایمیل خودم به عنوان سئوکار است) از .myname@zappos.com استفاده کنم

این استدلال متمایلا ناشی از این واقعیت است که متخصصینSEO  میتوانند اعتبار بد داشته باشند، به عنوان مثال، اگر وبلاگ نویس ببیند که شما از طریق آدرس ایمیل شنرکت سئو با آن ها در تماس هستید، ممکن است بلافاصله از شما روی بر گردانند.

با این حال، خود من با کاربرد آدرس ایمیل اصلی برای ارسال مشکلی نداشته ام. در واقع، این می تواند یک راه بسیار خوب برای بررسی کیفیت آنچه که انجام می دهید باشد. می توانم از خودم این سوال را بپرسم:

“آیا ارسال ایمیل به این وبلاگ نویس در مورد این محتوا، با استفاده از ایمیل جی ادز نتیجه خوبی خواهد داشت؟” اگر پاسخ منفی باشد، پس حتما این کار را انجام نخواهید داد.

در نهایت، هر کاری که برای شما بهترین است را باید تست کنید. اگر به من فرصتی داده شده شود، احتمالا از یک آدرس ایمیل مشتری استفاده می کنم، اما اگر در دسترس نبود، اجازه نمیدهم این موضوع مرا از ارسال پیام به کمک آدرس ایمیل عادی متوقف کند.

موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده از ارائه دهندگان آدرس ایمیل رایگان مانند جیمیل، هاتمیل و یا یاهو ممکن است دردسرساز باشد. متاسفانه، تعداد زیادی از اسپمرها هم از امکانات این خدمات رایگان استفاده می کنند. به همین خاطر این موضوع می تواند نشان دهنده غیر واقعی بودن ارسال کننده پیام باشد.

استفاده از مکان خود (در صورت مرتبط بودن)

فرصت هایی برای استفاده از این مورد ممکن است کم باشد، اما اگر این فرصت را داشته باشید، واقعا می تواند به شما کمک کند که واقعی تر نگاه کنید و بذر یک رابطه خوب را از همان ابتدا بپاشید.

ایده این است که اگر در حال تماس با یک وبلاگ نویس هستید که در همان شهرستان مشتری شما اقامت دارد ،آن را در ایمیلتان ذکر کنید. این موضوع اجازه می دهد تا شما در زاویه محلی کار کنید و چیزی در امتداد خطوط بگویید:

شما می توانید همه چیز را یک گام بیش تر از قبل به جلو ببرید و حتی با وبلاگ نویس ان محلی برای ناهار یا یک قهوه ملاقات کنید. هیچ راهی بهتر از خرید یک قهوه (و کاپ کیکا) برای کسی نیست تا نشان دهید شما یک فرد واقعی و اصیل هستید. اگر دریابید که فقط چند وبلاگ نویس محلی در منطقه شما وجود دارد، پس سازماندهی یک ناهار محلی نیز می تواند یک راه بسیار خوب برای ایجاد روابط واقعی و آشنا کردن آنها با نام تجاری شما باشد.

پی گیری

من احتمالا لینکهای بسیاری را در نتیجه پیگیری و تماس با افراد ساخته ام. افراد پرمشغله هستند؛ وبلاگ نویسان محبوب تعداد زیادی ایمیل دریافت میکنن و در جهانی که در آن ما می توانیم ایمیل را در حال حرکت بررسی کنیم، ایمیل شما ممکن است به سرعت به فراموشی سپرده شود.

همین موضوع به تنهایی نشان میدهد که اگر برای اولین بار پاسخی از طرف مقابل دریافت نکردید، باید علت آن را پیگیری کنید. مزیت دیگری که در اینجا وجود دارد، این است که این واقعیت را تقویت کنید که شما یک فرد واقعی هستید و نه نرم افزار خودکار که تعداد زیادی از وب سایت ها را در یک لحظه هدف قرار میدهد.

به منظور پیگیری مناسب، باید ارسالهای خود را تا حد امکان سازماندهی کرده و نگهداری کنید و پاسخی که کسب میکنید را ثبت نمایید. آخرین چیزی که شما میخواهید اینست که کسنانی که در حال حاضر با شما در ارتباط هستند را فالو کنید!

چند راه برای سازماندهی پیامهای ارسال شده شما وجود دارد؛ مواردی چون صفحات گسترده اکسل بسیار ساده تا سیستم کاملا یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری(CRM).  اجازه دهید برخی از این گزینه ها را با هم مرور کنیم. صفحه گسترده اکسل هنگامی که برای اولین بار شروع به لینک بیلدینگ میکنید، یک صفحه گسترده ساده خیلی خوب کار خواهدکرد .حتی در سطح متوسط، باز هم میتواند این کار را انجام دهد، اما اگر شما در حال کار بر روی کمپین های متعدد بصورت هم زمان هستید میتواند کمی بزرگ و دست و پا گیر شود.

 

 

این واقعا می تواند ساده باشد. شما میتوانید برای هر گونه اطلاعات خاص و یا معیارهایی که برایتان مهم است ستون بیشتری اضافه کنید.

ممکن است استفاده از این گزینه در مراحل بعدی کمی دشوار گردد. به عنوان مثال، چه اتفاقی میافتد زمانی که شما یک کمپین دوم را اجرا میکنید و میخواهید دوباره با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید؟ انجام این کار با یک سیستم اکسل به اندازه کافی پیشرفته، ممکن است، اما می تواند کمی آشفته باشد.

ابزار ویژه برای مدیریت ارسال

در این مرحله، ممکن است نیاز به سرمایه گذاری در یک سیستم متمرکز قوی تر برای مدیریت ارسال خود داشته باشید. چندین گزینه مختلف همچون BuzzStream  وجود دارد، که احتمالا یکی از محبوبترین موارد  برای این نوع کار است.

 

 

 

: Boomerang   بومرنگ افزونه ای رایگان برای جیمیل هست که برای اهداف پیگیری مناسب است. اگر پس از  مدت زمان خاصی که در زمان ارسال ایمیل تعیین میکنید، پاسخی برای آن دریافت نکردید، بومرنگ شما را مطلع میکند. خوبی بومرنگ در این است، که دیگر مطمپن هستید که آدرس ایمیل را اشتباه وارد نکرده اید.

استفاده ترکیبی از بومرنگ وcanned responses  (که در پایین توضیح داده میشنود) میتواند راهی سریع و موثر برای رسیدن به اهداف پیگیری شما باشد.

چگونه درخواستهای لینکسازی را پیگیری کنیم؟

برای پیگیری ایمیل ارسال شده نیازی نیست که مواردی که در ایمیل قبلی ذکر کردهاید را تکرار کنید. بهتر است متن ایمیل خلاصه و شفاف باشد. بهتر است برای پیگیری ایمیل قبلی راreply  کنید تا فردی که با او در تماس هستید به پیامهای قبلیتان نیز دسترسی داشته باشند و یا اینکه میتوانید پیام قبلی را نیز در انتهای ایمیل جدیدتان نیز قرار دهید.

در ادامه نمونه ای از ایمیل پیگیری را میتوانید مشاهده کنید:

 

 

سلام سعید.

میخواسنتم ایمیلی که چند روز پیش برایت ارسال کردم (متن آن را در انتها قرار دادم) را پیگیری کنم. خوشحال میشوم پست “راهنمای کامل سفر برای والدین” را بخوانی و نظرت را درموردش بگویی. همینطور خوشحال میشوم، در صورتی که بخشی از آن برایت جالب، آن را با دوستانت به اشتراک بگذاری.

منتظر خواند نظرت هستم.

با سپاس – حسین

{اینجا میتوانید متن ایمیل قبلی را قرار دهید.}

من شخصا بیش از یکبار یک درخواست را پیگیری نمیکنم .اگر بعد از پیگیری باز پیامی دریافت نکردید بهتر  است ،دیگر برای او پیام نفرستید. توجه داشته باشید که با ارسال پیامهای مکرر و آزاردهنده شانس خود برای ایجاد ارتباط با او را از بین میبرید.

در برابر پاسخهای منفی چه کنیم؟

در برخی موارد شما با پیام و پاسخ منفی روبرو میشوید، این عادی است و نباید نگران این موضوع باشید . در چنین مواردی میتوانید ارتباط خود را با وبلاگ نویس بهبود دهید و از او بازخورد بگیرید.

همیشه پاسخ دهید و هیچوقت ایمیلی را نادیده نگیرید

زمان هایی وجود دارد که شما برای ایجاد محتوایی ارزشمند از جان و دل مایه گذاشته اید و وقتی که با پاسخ منفی وبلاگ نویسنی برای معرفی پستتان روبرو میشوید، واقعا ناراحت میشوید. اما بهتر است با نادیده گرفتن ایمیل و پاسخ وبلاگنویس شانس خود را برای لینک بیلدینگ از دست ندهید. میتوانید از آنها برای بهبود محتوای خود بازخورد بگیرید. همینطور احتمال اینکه مطالبی که در آینده منتشر میکنید را لینک کنند نیز وجود دارد.

 

سعی کنید بازخورد بیشتری از وبلاگنویسانی که با آنها در ارتباط هستید دریافت کنید

در مواردی که وبلاگنویس از لینک کردن مطلب شما امتناع میکند، احتمالا دلیلی منطقی برای خود دارد. از آنها بخواهید برای بهبود محتوایتان شما را راهنمایی کنند و بگویند که اگر خودشان میخواستند در این باره مطلبی بنویسنند، آن را چگونه ادامه می دادند. از آنها بخواهید نظرات منفی و مثبت آنها و مواردی که به نظرش نان برای بهبود مطلبتان سودمند خواهد بود را برایتان ارسال کنند.

در برخی موارد محتوای شما از نظر وبلاگ نویس موردی ندارد و قابل قبول است و تنها او وقت کافی برای معرفی و لینک دادن ندارد. در چنین مواقعی میتوانید به وبلاگ نویس پیشنهاد دهید که در مورد متن معرفی یا موارد دیگر به او کمک کنید.

همینطور از آنها میتوانید درخواست کنید تا در مورد موضوعاتی که میتوان در حوزه مربوطه نگاش ت، شما را راهنمایی کنند و پیشنننهادات موضننوعات جدید به شننما ارائه دهند و یا اینکه در صننورتی که ایدههایی دارید که می|توان به صورت مشترک آنها را پیش برد را مطرح کنید.

ایده ها و موضوعاتی که درباره تولید محتوا از وبلاگ نویسان میگیرید را پرورش دهید و محتوای خوبی تولید کنید و آن را به وبلاگ نویس معرفی کنید. احتمال اینکه مطالبی که ایده آنها را خودشان داده اند را لینک کنند بیشتر است.

راهنمایی سریع برای توسعه کارآمد

نکات زیر میتوانند چه برای لینک بیلدینگ و چه برای استفاده شخصی از ایمیل برای شما سودمند باشند. در اینجا چند ابزار خوب برای سرعت بخشیدن به کارتان بدون افت کیفیت را معرفی میکنیم.

 BOOMERANG

پیش از این در مورد Boomerang صحبت کردیم و یادآور شدیم که چگونه این ابزار میتواند این اطمینان را  ایجاد کند که شما بازخورد فعالیت افراد را با استفاده از این ابزار کوچک میتوانید دنبال کنید

 

از طرفی این ابزار به شما این اجازه را میدهد که زمان ارسال ایمیل را مشخص  کنید. استفاده از منطقه های زمانی مختلف هم بسیار راحت میباشند. به عنوان مثال اگر شما در سیاتل ساکن هستید و درصدد ارتباط با بلاگرهای مسنتقر در انگلیس باشید، هنگامی که وارد دفتر میشوید و ایمیل زدن را در ساعت 9 صبح شروع میکنید، این هنگام تقریبا پایان روز کاری در انگلیس میباشد و این زمان خوبی برای ارسال یک ایمیل کاری نخواهد بود.

از این رو Boomerang  به شما این امکان را میدهد که زمان بندی کنید که در چه ساعتی این ایمیل ارسال شود

 

زمانی که شما یک ایمیل را آماده کرده و بر روی این کلیک کنید، این پیغام را دریافت می کنید:

از اینجا میتوانید ارسال ایمیل خود را زماندهی کنید و مطمئن باشید که پیامتان در زمان مناسب به دست دیگران خواهد رسید.

 

CANNED RESPONSES

Canned responses (پاسخ های کنسرو شده) یک ابزار برچسب جیمیل است (راهنمای فعالسازی) که به شما این امکان را میدهد که به سرعت نمونه های از پیش نوشته خود را به ایمیل کنید. این قابلیت به دلایل زیادی باع  راحتتر شدن کارها میشود. از جمله این دلایل این است که شما مجبور نیستید مرتبا به کپی و و انتقال مطالب بپردازید. به جای آن میتوانید پاسنخ های از پیش ذخیره شده را انتخاب کنید و متن مربوطه را وارد کنید.

 

این مسئله بسیار سنودمند خواهد بود اگر شما این قابلیت را با Boomerang  ترکینب کنیند و به این ترتیب به پیگیری عملکرد افراد بپردازید

 

شما می توانید یک پاسخ از پیش ذخیره شده را طوری بسازید که افرادی را که قبلا به آنها ایمیل کرده اید را پیگیری کنید. با استفاده از مثالی که پیش از این گفتیم، این موضوع را میتوان این گونه نشان داد:

توجه داشته باشید که بخش هایی که با رنگ زرد نشانه گذاری شده است ،مربوط به افرادی است که شما با آنها در تماسید. شما هنوز نیاز دارید که آنها را شخصی سازی کنید در غیر این صورت احتمالا پاسخی برای آنها دریافت نخواهید کرد

 

 

راپورتیو (Rapportive) یک پلاگین مناسب برای جیمیل و آوتلوک است که به شما این امکان را میدهد که اطلاعاتی را در رابطه با فردی که به وی ایمیل میزنید بدست آورید. در ادامه یک نمونه مثال آورده شده است که عملکرد راپورتیو را هنگامی که به شخصی به نام راند ایمیل می شود، نشان می دهد:

دسته ای از اطلاعات به شرح زیر موجود می باشد:

  • موقعیت مکانی راند

  • موقعیت راند درMoz 

  • نام کاربری راند در توییتر

  • نام کاربری راند در لینکدین

تمام این اطلاعات کمک میکند که در مورد راند بیشتر بدانیم و همچنین کمک میکند تا در آینده ایمیل ها به راند بینتر شنخصی سازی شود. به عنوان مثال اگر او اخیرا مطلب جدیدی توییت کرده است که من از آن اطلاع دارم، من می توانم در مورد آن نظر دهم. این نشان می دهد که من اخیرا در زمینه کاری وی تحقیقاتی را انجام داده ام.

 

 

 

امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید وبرای شما مفید بوده باشد.

سؤالات خود در رابطه با این مقاله و همچنین انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.