10 ابزار برای کمک به شناسایی سئو منفی

10 ابزار برای کمک به شناسایی سئو منفی

اگر SEO سایت را درست انجام دهید روند رو به رشدی را در سایت خود احساس می کنید.اما اگر اشتباهاتی در سئو انجام بدهید نه تنها مفید نیست،بلکه باعث افت رتبه سایت و

بروز مسائل دیگری در سایت می شود.به این فعالیت های اشتباه در سئو  negative SEO یا سئوی منفی می گویند.

کاربران negative SEO را در شکل و روش های گوناگونی تعریف می کنند. از نظر بعضی ها سئوی منفی به کارشکنی ها و تلاش های مخرب رقبای شما مربوط خواهد بود .

در این نوع دیدگاه، رقیبانی که قصد تخریب سایت شما را دارند شروع به لینک دهی های نا مناسب و منفی به سایت شما می کنند و یا لینک های مفید سایت شما را کپی برداشته و یا آن ها را منفی جلوه می دهند.

برخی دیگر از مردم، هک شدن سایت، سرقت محتوا، جعل هویت برند و ...

را دلیل اصلی سئوی منفی می دانند .

اما واقعیت negative SEO با  اتفاقات گفته شده تفاوت دارد؛ هر چیزی که باعث لطمه زدن به شهرت کار شما شود و وب سایت شما را از لیست جستجوها دور کند negative SEO یا سئوی منفی می باشد .

سئوی منفی لازم نیست حتماً از سوی رقیبان و دشمنان شما اعمال شود، بلکه اشتباهات فردی و ناخواسته هم می تواند سبب بروز این مشکل باشد.

مسلماً به همین راحتی ها نمی توان فهمید که دلیل مشکلاتی که باعث ایجاد چنین وضعیتی شده اند چیست. شما برای شناسایی عامل یا عوامل بروز این مشکلات می بایست از ابزارهای خاصی استفاده کنید.

در ادامه به 10 ابزار مفید در شناسایی عوامل منجر به negative SEO اشاره می کنیم.

Google Webmaster Tools -1

Google Webmaster Tools یا GWT مهمترین ابزاری است که معمولاً صاحبان اکثر سایت ها  از آن برای بهبود وضعیت و رتبه سایت خود استفاده می کند.

وب مستر تولز گوگل امکانات متعددی در اختیار شما قرار می دهد. یکی از این امکانات اطلاع رسانی های ضروری به شما می باشد .
به محض اینکه گوگل وب مستر تولز را برای سایت خود تأیید کردید، می توانید در بخش Preferences گزینه Email Alerts را فعال کنید.
یکی از امکانات Google Webmaster Tools این است که شما را از حملات هکرها و آلوده شدن وب سایتتان به مالویرها و ویروس ها مطلع کند .

 

وقتی کسی سایت شما را هک کند یا یک عامل خطرناک در سایت شما وجود داشته باشد، گوگل سایت شما را به عنوان یک سایت آلوده شده و خطرناک در نتایج جستجو قرار می دهد.
این کار گوگل در واقع یک اطلاع رسانی به کاربران و شما می باشد. همچنین از طریق ایمیل هم این خبر برای شما فرستاده می شود تا در اسرع وقت از خطرات احتمالی جلوگیری کنید .
اگر گوگل چنین کاری را نکند شاید هیچ وقت نتوانید وجود یک عامل نفوذی یا کارهای یک هکر را پیش بینی کنید.Google Webmaster Tools همچنین شما را از لینک های ورودی نامناسب آگاه می کند .
مثلاً اگر کسی به منظور ایجاد سئوی منفی در سایت شما، از محتوای بی کیفیت و سایت های نامعتبر به سایت شما لینک بدهد، گوگل این نتایج را هم ثبت می کند و شما را با جریمه کردن و محدود کردن از نتایج نسبت به این فعالیت ها آگاه می سازد
.

سپس شما می توانید شروع به بررسی و حذف این لینک ها کنید تا دوباره به لیست جستجوی گوگل بازگردید.

 

2- Monitor Backlinks ابزار وب سایت

چه شما مشکوک به فعالیت های مخرب علیه سایتتان (سئوی منفی) توسط افرادی که لینک های با کیفیت پایین به سایت شما می فرستند باشید و چه خواهان حفظ موقعیت سایت خود در لینک دهی های مفید، ابزار Monitor Backlinks می تواند به شما کمک کند.

Monitor Backlinks تغییرات لینک دهی های سایت شما را به صورت روزانه گزارش می کند. در گزارشات این وب سایت می توانید مواردی همچون لینک های ورودی و خروجی دقیق را ببینید.

 این یعنی شما می توانید از اتفاقاتی مثل منقضی شدن لینک ها یا به اصطلاح Broken Links خبردار شوید و یا لینک های پر بازدید تر را شناسایی و آن ها را در اولویت قرار دهید.

 

3-Cognitive SEO

CognitiveSEO به شما کمک می کند تا لینک های مشکل دار و بد را در سایت خود شناسایی کنید .

در این حالت می توانید در اسرع وقت لینک های غیر طبیعی را شناسایی کنید و قبل از اینکه آن ها فرصت این را داشته باشند تا برای سایت شما مشکل ایجاد کنند و به محبوبیت سایت شما در موتورهای جستجو آسیب وارد کنند آن ها را حذف کرده یا اصلاح کنید.

Authority Labs-4

یکی از نتایج ناگوار negative SEO از دست دادن موقعیت در جستجوها می باشد. وب سایت Authority Labs با کمک سیستم حرفه ای خود می تواند مانع این اتفاق باشد.

Authority Labs می تواند شما را از تغییرات مرتبط با کلمه کلیدی مورد استفاده شما در رتبه بندی های موتورهای جستجو به صورت هفتگی آگاه سازد. این یعنی اگر کلمه کلیدی شما استفاده چندانی نداشته باشد یا خوب انتخاب نشده باشد، می توانید از اطلاع رسانی های این ابزار استفاده کرده و بر روی آن دوباره کار کنید تا مناسب تر بودن هر کدام را بررسی کنید.

 

5- Trackbacks

رقیب های اینترنتی اگر نتوانند در رقابتی سالم با شما رویارویی کنند شاید افکار پلیدی به ذهنشان بیاید. خیلی از این افراد هستند که از روش های مختلف برای تضعیف رقبایشان استفاده می کنند.

 

یکی از این روش ها ربودن محتوای وب سایت ها می باشد. ربوده شدن محتوای مطالب می تواند وب سایت شما را در جستجوها با مشکل رو به رو کند.

 این افراد با کپی برداری و دوباره منتشر کردن متن شما و پیشی گرفتن از شما در معرفی و گسترش آن، در واقع محتوای مطلب شما را ربوده اند .در این حالت نه تنها از شما یک دزدی صورت می گیرد، بلکه خود شما متهم به دزدی می شوید! ممکن است در این شرایط وب سایت شما به عنوان اسپم هم شناخته شود

برای این که متوجه بشوید چه کسی مطالب شما را از طریق لینک های داخلی یا Internal Links و CMS ها بر می دارد، وقتی یک مطلب جدید در سایت خود منتشر می کنید، آن را به یک مطلب قدیمی تر سایت خود لینک بدهید.

اگر هشدار دوستانه از کپی برداری و سرقت مطالب شما جوابگو نبود، می توانید از طریق بخش Submitting the offenders to Google آن ها را معرفی کنید.

6- Ubersuggest

Ubersuggest نام سایتی است که یکی از ابزارهای جالب و کاربردی را برای وب مسترها عرضه می کند.     

ابزاری که در شناختن خواسته های کاربران و آشنا تر شدن با وضعیت وب سایت از لحاظ کلمات کلیدی 

بسیار مفید است.اگر کنجکاو هستید تا بدانید کاربران چه کلماتی را جستجو می کنند که به سایت شما مربوط است می توانید از این وب سایت استفاده کنید .
می توانید از اسم خودتان، اسم سایتتان و یا اسم محصولی که در سایتتان به معرض نمایش قرار گرفته است استفاده کنید. با شناسایی این کلمات می توانید انتخاب بهتری در ایجاد مطالب در سایت خود داشته باشید.

7- Google Alerts

شما باید تحت هر شرایطی وضعیت وب سایت خود را از لحاظ آمار بازدید و محبوبیت بررسی کنید حتی اگر هیچ تهدیدی مانع این فرآیند نباشد.
برای رسیدگی به وضعیت سایت کارهای زیادی باید کرد. یکی از مهمترین آن ها مطلع بودن از نتایج جستجوهای مرتبط با سایت شما است.
Google Alerts به شما این امکان را می دهد تا از هر گونه اشاره به سایت شما یا برند و محصولات شما آگاه باشید .

شما می توانید این اطلاع رسانی ها( Alerts) را شخصی سازی کرده و آن مواردی که برای کارتان از اهمیت بیشتری برخوردار است را انتخاب کنید .
این اطلاع رسانی ها از طریق ایمیل و یا به روز شدن RSS Feed صورت می گیرد. اگر هم مایل باشید می توانید از هر چیز دیگری در زمینه های مختلف یک درخواست اطلاع رسانی بسازید و آخرین اخبار مرتبط با آن ها را دریافت کنید.

Cyfe -8

هر وب مستری می داند که یکی از کارهای مهم مانیتورینگ یا نظارت بر فعالیت های سایتش است .

هر سایت معتبری هم بخش های مختلفی برای نظارت دارد که کار صاحبش را سخت تر می کند .

شاید شما هم جزو افرادی هستید که حتی از پس نظارت همه بخش های یک سایت بر نمی آئید. شاید هم دو یا چند سایت داشته باشید و در این شرایط به احتمال زیاد اصلاً نمی توانید نظارت کامل داشته باشید.

برای مانیتورینگ دقیق و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف یک سایت و در نظر داشتن فعالیت ها و وضعیت آن، باید از ابزارهای مختلفی مثل 

 Google Webmaster Tools و Google Analytics و ابزارهای دیگر استفاده کرد.

اما شما با کمک Cyfe می توانید تقریباً تمام جزئیات مورد نیاز را در یک پنل مشاهده کنید. این ابزار برای هر کسی مفید می باشد به ویژه برای افرادی که مسئول نظارت بر چند وب سایت هستند .

می توانید با ایجاد داشبورد در سایت Cyfe.com در اسرع وقت وضعیت سایت های خود را نظارت داشته باشید.

Rival IQ -9

Rival IQ یک ابزار تحقیقاتی جهت رقابت با وب سایت های مشابه سایت شما است. این ابزار به شما کمک می کند تا بر موقعیت فعلی خود را در جستجوها نظارت داشته باشید و از کلمات کلیدی که ترافیک داده ها را به سایت شما ارسال می کنند آگاه شوید.

اما این ابزار بیشتر از آن که برای مشاهده وضعیت و موقعیت یک سایت به کار برود، برای مقایسه با وب سایت های رقیب به کار گرفته می شود.
شما می توانید با کمک این ابزار نگاهی به فعالیت های رقیبان داشته باشید و ببینید آن ها چه کارهایی انجام می دهند تا در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.
همچنین قادر خواهید بود تا کلمات کلیدی که باعث افزایش ترافیک این وب سایت ها می شود را بررسی کن
ید.

Fruition -10

شما می توانید از Fruition Google Penalty Checker جهت چک کردن و بررسی اینکه آیا سایت شما توسط تغییرات الگوریتمی گوگل تأثیر پذیر بوده است یا نه استفاده کنید.

 

گوگل هر چند وقت یک بار الگوریتم های خود را به روز می کند و این یعنی شما باید وضعیت سایت خود را در قبال این الگوریتم ها چک کنید تا ببینید چه مقدار از تغییرات آن ها بر روند کاری سایت شما تأثیرگذار هستند.

همچنین اگر مشکوک به این هستید که محتوای سایت شما توسط افراد دیگر به سئوی منفی دچار شده می توانید از Website Penalty Indicator tool استفاده کنید تا متوجه شوید که سایت شما از لحاظ الگوریتم های پاندا و پنگوئن ناقض قوانین گوگل است یا نه.

نتیجه گیری:

Negative SEO واقعیست و وجود دارد حتی اگر شما باور نکنید افرادی هستند که از این طریق میتوانند سایت شما را پایین بکشند تا در جستجو های گوگل نمایش داده نشوید .

بنابراین بهتر است بدانید که با انجام اقداماتی که در بالا ذکر شد می توان حتی سایت های معتبر را هم از لیست جستجو های گوگل جدا کرد.

لذا با انتخاب ابزار های مناسب در زمینه SEO Negative می توانید راهکاری برای حل این مشکلات ارائه دهید .

استفاده از این ابزار ها باعث امنیت بیشتر مطالب و محتوای سایت شما می شود.

در بسیاری از موارد هم باعث بهبود رتبه شما و نمایش دادن مطالب سایت شما در نتایج جستجو گوگل می شود 

 

 

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.