4 راه حل برای کاهش Bounce Rate

4 راه حل برای کاهش Bounce Rate

کاهش bounce rate یکی از اصلی ترین مشکلات مدیران سایت‌ها می باشد. راه های زیادی وجود دارند که باعث افزایش bounce rate می‌شوند، ما در این مقاله قصد داریم چندتا از مهم ترین عوامل کاهش bounce rate به شما معرفی کنیم.

با بررسی تک تک عوامل به شما کمک میکند تا بتوانید bounce rate سایت خود را کا هش دهید.

1-افزایش سرعت لود سایت

سرعت بالای لود صفحات سایت از نظر من یکی از مهم ترین عوامل در میزان bounce rate می باشد و دارای اهمیت زیادی می باشد.

افزایش سرعت لود سایت نه تنها باعث کاهش Bounce rate می باشد وهمینطور باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود.

نکته:توصیه میکنم برای بهبود سرعت سایت خود حتماً مقاله افزایش سرعت سایت را مطالعه نمایید

2-تولید محتوای با کیفیت و مناسب

یکی از دشوار ترین کارها برای مدیران سایت ها ایجاد محتوای مناسب می باشد تولید محتوای مناسب و با کیفیت می تواند در کاهش Bounce rate تاثیر گذار باشد.با اینحال اکثر سایت ها برای ایجاد محتوا در سایت خود،کپی کردن را انتخاب می کنند ولی باید بدانید که کپی کردن و حتی بازنویسی مطالب سایت های مشابه در افزایش رتبه سایت و همینطور رضایت کاربران تاثیر زیادی ندارد.

3-نحوه ورود کاربران به سایت

برای بررسی دقیق میزان bounce rate باید مقادیر bounce rate را براساس نوع ورودی جداگانه تحلیل کنید.

علت اینکار این چیست؟به دلیل اینکه کیفیت ورودی کاربران متفاوت است به همین رفتار های متفاوتی دارند.به همین دلیل bounce rate متفاوتی هم دارند

.اگر میخواهید bounce rate سایت خود را به شکل دقیق و اصولی کاهش دهید باید این جداسازی و این نوع تحلیل را انجام دهید.که درادامه بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

ورود از طریق موتور جستجو

زمانی که کاربری چیزی را جستجو میکند طبیعتاً نیازی دارد که باعث شده جستجو کند و برای اینکار گوگل را انتخاب میکند و در نتایج گوگل وارد سایت ما می شوند.

حال اگر نسبت به مقدار میانگین bounce rate یک صفحه‌ای مقداری بالاتر داشت باید به فکر بهبود آن باشیم.

ورود مستقیم به سایت:

افراد و کاربرانی که مستقیم وارد سایت ما میشوند قطعاً دفعه اول نیست که وارد سایت شما شده است و حتماً قبلاً وارد سایت شما شده است و برخی از کاربران به عنوان کاربران ثایت و بازگشتی حساب می شوند.

این نوع کاربران معمولاً دنبال مطالب جدید و یا موضوع خاصی هستند و ممکن است در این بازدید ها اگر صفحه فرود را Bookmark کرده باشند.میزان bounce rate از این نوع کاربران بالاتر است . این کار یعنی بالا رفتن bounce rate چندان مهم نیست(به شرط آنکه سایت مشکلی نداشته باشد و خروج کاربر به دلیل رفع نیازش باشد)

سایر ورودی ها

سایر ورودی ها همانند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل و… بستگی به نوع کمپین، مکان و زمان و…دارد و خیلی ازعوامل نیز میتوانند بر روی کاهش bounce rate  تاثیرگذار باشند.

4-درج عنوان مناسب وتاثیر گذار

انتخاب یک عنوان مناسب و تاثیر گذار باعث احترام به خودتان و انتخاب کاربران می باشد. متاسفانه در سال های اخیر عنوان های عیر مرتبط و نا مناسب بسیار رواج پیدا کرده است

عنوان هر بخش باید متناسب با مطالب آن بخش باشد به شکلی کاربران با خواندن آن به ماهیت مقاله شما پی ببرد

 

 

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.


این مقاله فایلی برای دانلود ندارد
برای ارسال نظر نیاز است وارد سایت شوید. در صورت نداشتن حساب کاربری عضو شوید.